poniedziałek, 3 października 2016

Opowiadania o kropce




Kropka’’
            Dawno temu była sobie kropka, która miała już dość bycia na szarym końcu. Pewnego dnia kropka zauważyła, że odległość między przecinkiem, a nią to był jeden wyraz, więc postanowiła zapytać się go czy zamieni się z nim miejscami.
-Przecinku! -krzyknęła.
-Tak kropko!- zapytał przecinek.
-Czy moglibyśmy zamienić się miejscami? -zadała pytanie kropka.
-Niestety nie, ponieważ podoba mi się moje miejsce –odpowiedział przecinek.
-Dobrze-odpowiedziała smutno kropka i odeszła na swoje stare miejsce, mrucząc pod nosem.
Następnego dnia kropka wpadła na pomysł, że jeżeli przecinek nie chce się ruszyć sam, to ona mu w tym pomoże. Kropka skoczyła na niego, by go popchnąć, lecz jej to nie wyszło i zatrzymała się nad nim. I tak zostało. Powstał wtedy nowy znak „średnik”.
            Od tego czasu średnik służy za oddzielanie myśli w zdaniu. Przecinek i kropka zaakceptowali swoją rolę i żyli w zgodzie.
Emilia, Julia, Paulina

„KROPKA”
            Cześć jestem kropka o imieniu „Andrzej”. Dziś rano gdy wyszedłem z domu od razu poszedłem  w kierunku mieszkania kolegi „Mariusza” który jest przecinkiem i mieszka na ul. „kropkolandi”. Mariuszek mnie przywitał:
-Siema Andrzej.
-Siema Mariusz – odpowiedziałem.
-Idziemy po Januszka – od razu zapytał.
-ok – powiedziałem godząc się.
Poszliśmy po myślnik na ulice „psową” było tam dużo bloków ustawionych w koło. Było tam tak ponuro ,że aż ciarki po plecach przechodziły. Zapukaliśmy i wtedy usłyszeliśmy przeraźliwy krzyk brzmiący miej więcej tak:  
-AAAAAAAAAAAAAAAAAUuuee!!!!!!!!!!!! 
-Mariusz wchodzimy mogło się coś stać! – powiedziałem
Gdy weszliśmy Mariusz zaczął wołać  Januszka. Okno było otwarte wiec spojrzałem przez nie i zobaczyłem ,że FBA zabiera Januszka.
-Musimy go uratować ,bo inaczej odkryją ,że nasz system kropek, przecinków i myślników to maszyny hipnotyzujące. Szybko zerwaliśmy się do samochodu
Ich samochód (FBA) był czerwony wiec żeby go znaleźć nie będzie aż tak trudno.
C.D.N.

Czy . ,i -  będzie można używać czy już nigdy więcej nie i będzie zakaz pod karą śmierci? Czy im się uda? To wszystko w następnej części.

Maciej Bartko